things getting worse before getting better...

3 Şubat 2009 Salı

Bir Yemin Ettim ki Dönemem


İnsanlar resmen ilaç kolik olmuş;ama bence bütün bu kronik ağrıların,günde 10'dan fazla ağrı kesici yutmalarının sebebi, özellikle kadınlar da,depresyon.Türk halkında giderek yaygınlaşıyor resmen.Bu da elbette ilaç piyasasına yansıyor.İnamazsınız ama o kadar ağrı kesici çeşidi vardı ki:Ve hepsinde aynı laf,hocam 15 dk. içinde etki,mide yan etkisi minimum,muadilleri içinde en ucuzu biziz..Aranızda ilaç mümessili olan blogger varsa söyleyeyim,mükemmel ağrı kesici yok hatta daha ileri gideceğim mükemmel ilaç yok bence.Hatta bunu kendim birkaç hastam üzerinde de kanıtlamış bulunmaktayım.Nasıl mı efenim,aynen şöyle gelişti ki bu bence en komiğidir:Biten bir poliklink günün sonunda böyle ufak tefek pek bir yaşlı hem de iki büklüm halde bir teyze gelivermiş tek başına.
Ben elbette hemen:
-Teyzecim neyin var dedim? ve benim pek bir sevdiğim bir cevap geliverdi:
-Hastayım(Gerçekten mi teyze,sağlam olsan gelip ziyaret etmeyecek misin beni diye içimden diyiverdim)
-Tam olarak şikayetin ne teyzecim ?
-Karnım ağrıyor.
-Neresi tam olarak ?
Eliyle göğsünü gösterdi.
-Ağzımn zehirleniyor mu?Acışma var mı?(Bunlar köy lisanım)
-hıı ,tamam teyze reflü var sende

Teyze ile zaten bağırarak anlaşıyoruz,son cümleyi normal tonda söyleyince duymadı bile.Çıkardım benim ilaç dolabından doktor numunesi olan bir ilaç verdim,aynı ilacı karnesine de yazdım.Biraz tavsiyede bulundum(ki burasına uymadığına adım gibi eminim ama formaliteden) eve gönderdim.

Çok değil bir hafta sonra benim artık tükendiğim bir poliklinik günü sonunda dışarda bir gürültü.Bir baktım bu teyzeciğim elinde hem benim verdiğim hem yazdığım ilaçın kutuları.

-Polikliniğe buyur ettim.Bu arada personelim,doktor hanım kolay gelsin diye gülüşüyor.

-Ne oldu teyzecim?

-sen bana bunu verdin,şoför bana başka ilaç getirmiş.

-Teyzeciğim,nasıl başka ilaç bu ikiside aynı..(yani tamam eczaneler çok sık muadil ilaçla değiştiriyorlar ilaçları ama bu teyzenin ki birebir aynı ama teyzem 10 farkı bulun bulmacalarında çok usta :)) )

-Hayır,aynı değil.Bir kere senin verdiğinin kokusu daha güzel,bir de bak seninkinin kutusunun üstünde yeşil yeşil yazıyor,bunda o yazı yok.

-Nasıl yani dedim.

Efenim,yeşil yeşil yazan şey 'doktor numunesidir ,para ile satılmaz'' :)) Bir saat teyzeye anlattım,yok inat etti bundan istiyorum hatta kendisine reçete ettiğim ilacı bana geri verdi.Parası neyse olmak üzere kendisine verdiğim yeşil yazılı ilactan ısmarladı bana.Bendeki son numeyi zaten kendisine vermiştim,gönlünü etmek için başka yeşil yazılı bir ilaç verip evine gönderdik.

Tabi sonrasında hemen ilaç mümessiline birkaç kutu daha numune bırakması için bir telefon açtım:))

Bu içlerinde en komik ve en masum olanı.Bazı hastalar antibiyotikleri hatta çok ağır formları ağrı kesici niyetine yıllarca içiyor.Bazen hiç ilaç repete ederken doktorlar sormuyor mu ne şikayetin var ,bu ilacı niye içiyorsun diye düşünüyorum.

Eğitim çok önemli. Burada en çok bunun önemi anlamak gerekiyor.İçlerinde romatizma için yazdığın antiiflamatuar kremlerini açık yarasına sürenler mi dersiniz,Kondomu yutan erkekler mi dersiniz...Neler geçiyor önümden.Bazen de saygısız insanlar çıkıyor dün sabah olduğu gibi.Doktorun görevini banka memuru ile eş tutan üstün zekalı insanlar hatta ne cesaretse polikliniğe dalıp 1 saatte 3 hasta bakamadın diyen,yüzüne tükürülünce yarabbi şükür diyen ve başkalarının karnesine ilaç yazdırmak için gelmiş bulunan bir şahıs.Ben tabi hiç altta kalmıyorum.Annem de bir gün dayak yiyeceksin o zaman anlayacaksın diyor her gece yaptığımız telefon konuşmalarımızda.

Bazen şeytan diyor ki yaz gitsin,sanane,kimse bir şeyler düzelsin istemiyor,herkes günü kurtarma çabasında,sen de umursama yaz çek çık odana,al maaşını..İster iyileşsinler,ister iyileşmesinler.Ama off bir yemin ettim ki dönemiyorum :))

Hiç yorum yok: