things getting worse before getting better...

5 Şubat 2008 Salı

Benim Küçük Kardeşim Hasta Olmuş...


Uzun zamandır vardı şikayetleri zaten ancak her Türk gibi önemsemedik gaz sancısıdır dedik, geçiştirdik...Geçtiğimiz cuma şikayetleri iyice artınca doktora gitmiş...Önce barsak enflamasyonu düşünülmüş ancak yapılan tetkiklerde safra kesesinde taş olduğu anlaşılmış(bir tıpçı gibi ifade etmem gerekirse efendim Kolesistit tanısı konumuş) ve hemen operasyon planlanmış.Birazdan ameliyatı başlayacak.Nöbetlerim dolayısıyla yanında olamayacağım,ama telefon aracılığıyla sürekli iletişim halindeyim bizimkilerle.Uzakta olup yanında olamam,özellikle annemin telefonda ağlamaklı ses tonuyla konuşması gerginliğimi arttırdı.Hiçbir şeye konsantre olamaz oldum.Bu nedenle bugün sabah işleri halledip eve döndüm öğle tatili için. .Aslında yapılacak operasyonu tıp eğitimim boyunca defalarca izleme şansı oldum.Ama insan kendi yakınına yapılınca tedirgin olmaması mümkün değil(Belki de bu sebepten ötürü hekimlerin kendi yakınlarının ameliyatlarını yapmaları uygun görülmemektedir) .Bugün yapılacak operasyonda safra kesesi alınacak ,halk değimiyle kapalı bir ameliyat olacak yani laparoskopik...Bir sorun gelişmezse de yarın taburcu edilecek.Ondan sonra 1 hafta ev istirahati yapacak.Muhtemelen bizimkilere küçük çocuklar gibi nazlanacaktır,tabi onun nazlanmasına gerek kalmadan annemle babam etrafında(ki şuna eminim canım babacığım yoğun ilgisiyle of iyileştim ben artık dedirtecektir) pervane olacaktır.Annemle yapmış olduğum tüm telefon görüşmelerinden sonra-dün tüm gününü operasyon öncesi tahlillerle uğraşmakla geçirdiği için kardeşimle görüşememiştim- ancak akşam kendisiyle konuşabildim.Kardeşimle konuşunca tedirginliğim azaldı doğrusu.Sesi gayet rahattı,tedirgin olmadığı söyledi.Sonrada 'gerçi ben Öss sınavına girerken de rahattım da; sınav sırasında stes olup paniklemiştim' diye de ekledi.Şimdi gözüm saatte ameliyatın bitişini bekliyorum...
''CANIM ŞİMDİDEN GEÇMİŞ OLSUN,DUALARIM SENİNLE...''
ps: Efendim bu kadar adı geçen safra taşının ne gibi şikayetlere sebep olduğunu doktor adayınız olarak bahsetmeden geçemeyeceğim:Genellikle yağlı besinlerden,kızartmalardan sonra ortaya çıkan sağ üst karın bölgesinde ağrı, hatta bu ağrı çoğu zaman sağ omzunuza da yansıyabilir.Kusma,ateş,sarılık gibi şikayetlere de neden olabilmektedir...Buna benzer şikayetlerinizin olması durumunda doktorunuza başvurmanızda yarar var.
Herkese sağlıklı bir yaşam dileklerimle...
Ek Not:Operasyon gayet başarılı geçmiş çok şükür .Şimdilik ağrısı dışında pek bir sorunu yokmuş.1 hafta sonra dikişler aldığında tüm aktivitelerine kaldığı yerden devam edebilecekmiş :))

Hiç yorum yok: