things getting worse before getting better...

15 Şubat 2008 Cuma

Geçen Haftanın Çilesi...





Geçtiğimiz haftadan beri bir sürü aksilik üst üste geldi.Önce kardeşimin ameliyatı,geçen hafata almakta olduğum satjın, staj bitirme notuma ilişkin düzeltmesi talebimim, yeni stajın getirdiği nöbetler ve en önemlisi 2 aydır bir türlü ilerlemeyen bitirime ödevimi değiştirme savaşım...Anlayacağınız geçen haftam dekanlık,kordinatörlük arasında dolanmakla geçti.Hele bitirme ödevim okulda efsane hali,ne geldi..İnsanlara bitirme ödevi demem için yanında bin adet şahitiminde olmasını gerektiren bir ödevim vardı.Gereğinden fazla yorucu ve işin açıkçası hocanın benim sıradan bir son sınıf öğrencisi değil de ,bölümü yeni kazanmış çömez asistan kıvamında üstüme yığdığı,40 adet her biri minimum 8 sayfadan oluşan makale çevirisi ve daha sonra bunların derlenip yeni bir makale çalışmasına dönüştürülmesi silsilesinden oluşan, tez dememin daha uygun olacağı bir bitirme ödevi .Ancak iş sadece bu kadarla bitmiyor.Bu işin birde laboratuarda farelerle ve benim onların kuyruklarını tutup ağrı eşiklerini ölçmem gereken çok daha zorlu bir etabı mevcuttu.Allah'tan bu konuda beraber çalışmamın istendiği asistan halime açıdı da ,2 kez uğramakla bu işten sıyırdım.Bu tez kıvamında bitirme ödevini aldığım ilk güne gelirsem...






Efendim günlerce gidip gelmelerden sonra sonunda hocaya ulaşılır(tez hocamın, geçmişte laboratuar sınavında bendenize 4 üzerinden 1 puan vermişliği vardır ki zaten bu punana itirazım yok ;çünkü o sınavda ben hoca olsaydım da aynı puanı verirdim,o da şirinliğim adına.Konuyu dağıtmadan devam edeyim).Hocaya gitmeden önce bitirme ödevi verme konusunda elbette araştırılır ve çok kolay ödevler verdiği öğrenilmesi üzerine ziyaretyere gidilir ve olaylar böyle başlar...Ürkek şekilde kapı çalınır ....






ben:hocam iyi günler,müsait misiniz?



hoca:buyrun,



ben:hocam, bitirme ödevimi(ki burası üzerine bastırılarak tekrarlanır) sizden almışım.Bu hususta konuşmaya geldim.



hoca:hımm,ne güzel!Düşündüğün bir konu var mı?



ben:(zaten nöbet çıkışı olan benim aklıma bir türlü üzerinde çalışmak istediğim bir fizyoloji konusu gelmez,acaba ekg falan desem diye düşünürken bendenizden garip sesler çıkar) valla ,hım hocam bilmem ki?



hoca:biz şu an leptin,obesite,diayabet,osteoporoz üzerinde çalışıyoruz.Senin ingilizcen nasıl?



ben:hocam çok iyi sayılmaz,öyle günlük yaşamımı kurtaracak seviyede ingilizcem(aslında söylediklerim pek doğru değil ama kim boşu boşuna angarya almak ister ki.)



hoca: Sana bu konuyu verelim.Hımm ama buna ek olarak laboratuarda çalışmamız var onada yardımcı olursun .Farelerle aran nasıl?Şimdi madem tezini benden aldın...



ben:hocam bitirme ödevi..hocam ben korkuyorum farelerden ,daha önce de çalışamamıştım..




hoca:Şimdi öyle sıradan bir konu versek olmaz,bu tezle bilimsel çalışmalar nasıl oluyormuş onu da öğrenirsin!


ben( diyecek söz bulamaz durumda yerimde kıpırdanıyorum,içimden neden geldim diye 100. kez tekrarlıyorum belki de bu esnada)


hoca: ben sana birkaç makale vereyim,flash diskin yanında mı?Bir de şu tez formatını da yükleyeyim..Bu formatta hazırla. Bu tez yazımı için ideal format. Geçen seneki uzmanlığını alan kadın doğum asistanın tezinin bir kopyası.



Ben:hocam şey, bitirme ödevi olacak benimki



hoca:ben başlamıştım bunun üzerinde çalışmaya.Sen tamamla; sonra bunu yayınlatırız bir dergide. Senin de adın geçer hem altında.



ben:ya ne güzel(giderek söyleyecek bir söz bulamıyorum.Hoca iyi gaz veriyor ama )



hoca:aa,X baksana ,(asistana sesleniyor)



asistan:efendim,



hoca:Bu benim tez öğrencim,



ben(en çaresiz halimle araya girerek):bitirme ödevi ...



asistan:merhaba



ben:merhaba abi..



hoca:sana deneylerde yardımcı olacak.canım numaranı x abine ver,artık akşamları ,haftasonları X abin buraya gelirken arar seni de. Burada birkaç saat çalışırsınız beraber.Zaten biliyorsun Avrupa'da da böyle. Ders biter ,ayaküstü bir şeyler atıştırırsın sonra da birkaç saat daha çalışırsın..



ben:hım,tamam hocam



hoca:hadi, ver flashını da ben yükleyeyim şu dosyaları...



ben:tamam ,hocam buyrun




hoca:Takıldığın bir şey olursa beni bu numaradan gece gündüz arayabilirsin..




ben:hıhı...




Geçmiş gün olması nedeniyle tam net konuşma sırasını hatırlayamasamda,


olay aşağı yukarı böyle gelişmiştir.Ve o günden sonra benim bitmek bilmez sıkıntılı gecelerim başlamıştır.Başlangıçta bir hevesle makalelerin çıktısı alınır,verilmiş olan tez kopyası incelenir.Bir gayretle tez çevrilmeye başlanır ama bir türlü tam anlamıyla konsantre olup ilerleme kaydedilemez(Elbette bunda sevgili arkadaşalarımın tez konularını duymam ya da benim konumu anlatınca'' deli misin ,git hocayla konuş,anlat bu tez değil bitirme ödevi de'' gibi konuşmalarının da katkısı olmuştur.)Bu arada yaptıklarımı(!) göstermek için hocanın yanına birkaç kez uğrarınılır ve fare deneylerine de bu sırada iştirak edilinir.




Bu sırada başa gelebilecek en büyük felaket gelir ve bilgisayar çöker.Elbette tüm makalerin ve benim başlamış olduğum taslağı da içeren dosya çoktan flashtan pc'ye aktarılmıştır ve tek kopyada pc ile birlikte çöküp gitmiştir.Üzülünür ama bir umut da doğar; belki hoca vazgeçer diye...Bu tememniyle hocanın yanına gidilir,hocaya konuyu hazırlamakta zorlandığımı, zaten yaptıklarımın da bilgisayarım çöktüğü için, kaybettiğim anlatılır ancak tüm hayaller suya düşer.Hoca yarın gel ben sana yeniden vereyim der.Ve başım önde odadan ayrılınır.Tek umut sevgili koordinatördedir artık...


Elbette benim kordinataöre gidip de olayı anlatınca, sevgili hocam epey güldü,eğlendi.Ben konuşayım dedi tez hocanla .Bu durumu da ben kabul etmedim;çünkü işin açıkcası tez hocamın bu olayı,kendisini şikayet etmişim gibi algılayacağını(ki pek de yalan sayılmaz) ve vereceği yeni konuda ve özellikle ödevimi değerlendirme aşamasında , çok objektif olamayacağını düşündüğüm için tez hocamın değiştirilmesini ya da benim bu tez nedeniyle okulu uzatacağımı ağlak bir biçimde (hatta bir iki damla yaşta dökerek) söyledim.




SONUÇ: Sonuçta geçtiğimiz pazartesi tez hocam değişti sadece bunula kalamdı staj notumu da sevgili hocam düzeltti ve çok da güzel bir not verdi.




Son olarak: Geçenlerde çok sağlam bir kaynaktan öğrendim ki eğer ben bu makale işini bu ayın sonuna kadar bitirmeseymiştim (ki tez hocamın değiştirdiğim gece, hoca beni arayıp, bu ayın sonuna kadar tezimi bitirmemi,kendisinin ertesi gün yutdışına gideceğini,bana ulaşamadığı için makaleleri asistanına bıraktığını ve kendisinin ay sonunda geleceğini söyledi.Bu durumda ben odasına gidip söyleyecek iken pat diye telefonda, tez hocamın değiştiğini söyledim :>)) dekanlığa yazı gönderip,tez öğrencisinin kendisinden alınmasını isteyececekmişti...




ps:resim Velazquez'e ait olup'' Las Meninas'' isimli bu tablonun bu yaz orjinalini yakından görme şansına sahip oldum.Gerçekten hayran olunmayacak gibi değil dikkatli bakarsanız bu resimde Velazquez kendisini de çizmiştir.Ayrıca aynada resmi yapılan küçük prensesi izlemekte olan anne ve babasının yanısımasını da göre bilirsiniz.












Hiç yorum yok: