things getting worse before getting better...

31 Ocak 2011 Pazartesi

Guillain -Barre Sendromu

Bu hasta dün yürüyordu,birden ayakları tutmaz oldu,doktor olarak orta yaşlardaki bu hastaya şöyle baktım,gece gece bu konverisyon çelikmez dedim.Sonra nörolojik muayenesinde derin tendon reflekslerinin zayıfladığını fark edince bir de geçmiş sorgulamasında 2 hafta önce üst solunum yolu enfeksiyonu geçirdiğini öğrenince Sakın bu guillain-Barre olmasın dedim kendi kendime.Aileye güzel güzel anlattım hastanın yoğun bakım koşullarına sahip bir hastaneye gitmeleri gerektiğini,acil hastane yatışı gerektiğini,bu hastalığın aşağıdan yukarıya doğru ilerleyip solunum kaslarını tutabileceğini belirtip hastayı yönlendirdim.

Peki sonrası mı?
Sonrası üzücü,yargılamak bana düşmez...

Bana göre Guillain -Barre sendromu mutlaka yoğun bakım koşullarına sahip bir Sağlık kuruluşunda hospitalize edilmeli..


Hiç yorum yok: