things getting worse before getting better...

9 Mayıs 2008 Cuma

MUTLU OL Bu Bir Emirdir.


Halk sağlığı Stajına başlayalı bir hafta oldu.Son 1 hafatdır günde 5 saat Türkiye'nin sağlık durumunun ne kadar kötü olduğu,Türkiye'nin genel durumun ne kadar kötü olduğu Batılaşma sürecinin bizden neler götürdüğünü dinlemekten,doktor olunca bizi ne kadar kötü bir geleceğin beklediğini dinlemekten ,hocaya kendimce itiraz girişimlerinde bulunmaktan bunaldım.Elbette hepimiz farkındayız kötü bir gidişatın içinde sürüklendiğimzin,bu durum karşısında da pek bir şey yapmıyoruz.Sessizce izliyoruz gelişmeleri ya da çoğunlukla yaptığımız gibi her şeyi görmezden gelip mutluluk oyunu oynuyoruz.Anlayacağınız Klinikte size öğretilen herşey yanlış olduğunu bilmenize rağmen sürekli kafanıza vurularak tekrarlanıyor.Devamlı bir durum tespiti var.Bana baygınlık geldi,bu karamsar tablo beni öğlesine bunaltı ki.Son bir hafatdır bir şey yapmak gelmiyor içimden.Hocam ,bu kadar durum tespiti yeter bence biraz da çözüm yolları bulmak için uğraşsak yoksa artık şu durum tespiti yapan konuşmalrınızdan gerçekten sıkıldık.Tartışmak bile istemiyoruz.Karşınızda duruyoruz çiceği burnunda doktor adayları birşeyler üretmek için bekliyoruz.Bunun için yol gösterseniz. Aksi halde planını kimin seçtiğini bilmediğim bilmem hangi güneşli Arap ülkesinde ödül almış,desrlikler sıcak ülkemizde güneşi çok alıp kavrulmasın diye özene bezene çizilmiş bu fakülte projesini ,yılın 10 ayı buz gibi olan şehire uygulamayı akıl eden kişi devamlı düşünüp dualar etmekten kendimi alamayacağım.Tüm sorunların temeli eğitim bence.Elbette eğitim olanaklarını sağlamak devletten beklenmemli,Hem kişisel hem de başkalarının eğitimine katkıda bulunacak yollar bulmalıyız.Son sınıf öğrencisi olarak hayat sadece uzmaanlık sınavıyla ya da tıp bilimyle sınırlı değil,elbette mesleğimizin her noktasını elinizden geldiğince bileceksiniz ama kendinizi her alanda fikir sahibi olacaka hale getirip konuşacak yeni mevzular bulmamlısınız.Yatıp uyumak nereye kadar :))
Bu gün kafa tatili verildi.4 günden sonra süperr bir şey.Haftaya taramadayım,tez ,yıllıkn yazılarıyla da uğraşmasam bu aralar cidden kafayı yiyeceğim.

ATAMIZIn şu sözleriyle noktalıyorum yazıyı,yorumu size bırakıyorum:

'Sizler yani yeni Türkiye'nin genç evlatları!Yorulsanız dahi beni takip edceksiniz...Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler,asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği,gayeye,bizim yüksekidealim,ize durmadan,yorulmadan yürüyecektir.''

M.KEMAL ATATÜRK


P.S:Bu yazıya Sinan ÇETİN'İN ''mutlu ol bu bir emirdir'' adlı kısa filmini eklemeye çalıştım ama devamlı hata verdi bir türlü yayınlayamadım.Siz youtube yine engellenmiş olduğundan http://www.akilli.tv/video/110939/Mutlu-ol-bu-bir-emirdir.aspx izleyebilirsiniz.Bence izleyinde .
En güzel günler sizin oldun :P

Hiç yorum yok: