things getting worse before getting better...

12 Nisan 2008 Cumartesi

Clémentine Ne Oldu?




Clémentine , gözlerini kapadığında
Sen en iyi olanı tahmin edersin.
Clémentine, bizi mavi kabarcığının içine al
Bu çok tehlikeli olsa bile.

Yalnızca 10 yaşında iken
Her zaman daha büyük olmayı isterdik
Bir rüzgar darbesinin uçurduğu bir uçakla gitmek için
Orada ufuğa karşı
Küçük Clémentine gibi davranırız.
Çin gecelerini, okşayan geceleri hayal ederiz.
Ve Hemera size kollarını uzattığında her şey daha iyi olur.
Kötülük kaçar, kötülük uzaklaşır.

Clémentine, sen gece ve gündüz dövüşürsün
Hastalığa meydan okursun
Clémentine, seni terk etmeyeceğiz.
Ve bir gün her şey yoluna girecek.

Dünya gökyüzüyle çok güzel
Bu insana güneşin yanında yaşama isteği verir.
Pervanenin her dönüşünde, çığlıklar atarız, hayran kalırız
Kanatlara sahip olmak ne kadar güzel

Hep birlikte dolaşmaya gidelim
Ve engel olunmadan dünya turu yapalım
Tanışmak istediğimiz o kadar çok arkadaş var ki
Clémentine bize yol gösterecek

Hep birlikte dolaşmaya gidelim
Ve engel olunmadan dünya turu yapalım
Tanışmak istediğimiz o kadar çok arkadaş var ki
Clémentine bize yol gösterecek




Hatırlar mısın bilmem ben küçükken cumartesi sabahları hep kutsaldı benim için(O zamandan kalma sanırım haftasonları erkenden kalkıp televizyon başına geçme alışkanlığım).Cumartesi öğlene kadar sürecek bir serüven başlardı benim için.Voltran,Örümcek Dede,Transformers,He-MAN vs ...Ama içlerinden bir tanesi var ki sanki daha bir ayrıydı yeri,daha sonraları yaşıtlarıma sorduğumda hatırlayan pek çıkmamıştı içlerinden.Bende çoğu zaman acaba ben mi uyduruyordum diye şüpheye düşerdim.Geçenlerde yeniden aklıma Clémentine takıldı,beni bu kadar etkileyen başka bir çizgi filmde daha ileri yaşlarımda tutkunu olduğum yine Clémentine gibi Franız yapımı olan Marie Antoinette'nin hayatını anlatan bir çizgi filmdi ki dahaki yazımlarımın birine konu olacaktır.Oturup internette araştırdım Clémentine'yi dün .Ve benim gibi birçok hayranın olduğunu ,hakkında sayfalarca yazı yazıldığını gördünce, yıllar sonra kaybettiğim kuzumu bulmuş gibi sevindim( efendim benim çocukluğumdaki favori oyuncağımdı.Kendisi annem tarafından atılmış.Sanırım hayatımdaki ilk travma bu kuzudan ayrılık olabilir,doğum travmasından sonra.Annem kendimi onunla özleştirmiş olduğumu söylerdi hep.Bana kızmaya kıyamazmış ,hep kuzuya kızarmış,ben yine de ağlarmışım.Konuyu çok dağıttım yine :D)

85 yılınında TRT yayınlanmaya başlamış bir çizgi film ve ben daha 2-3 yaşlarındaydım o zamanlar.Nasıl bir bellek ise bendeki de ya da artık nasıl etkilenmişsem çizgi filmden :D.Hayal meyal hatırlıyorum çizgi filmi,Clementin sanki annesini arıyordu devamlı ve böyle bir ateş adam( Malmotte) vardı ,takip ederdi hep küçük kızı, Clémentine'ne kötülükler filan yapardı ve en kötü zamanda balondaki güzel kız (HEMERA) gelirdi ,bu kadar benim o zamandan hayal meyal aklımda kalanlar ama hep heyecanla beklediğimi ve her bölümde ne kadar üzüldüğüm dün gibi anımsıyorum(sadece ben değilmişim hep korkup hem de her bölümünü çoğu zaman ağlayarak izleyen).Ben yıllardır merak ediyorum,Mallmote neden peşindeydi bu Clementinin,sonra Hemera Clementinin annesi miydi ve en önemlisi ne oldu sonra bu Clementine? Varsa bileniz yardımcı olun bana lütfen bu soru işaretlerinden kurtulmama :D Herkese iyi pazarlar



Hafızasını tazelemek isteyenler için(düzeltilmeden aktarıldı):

Çizgi filmin konusu temel olarak Clémentine adındaki bir kızın etrafında geçmektedir. Bir gün şehire Molâche (Molaş) adında bir sirk gelir. Aslında sirk Malmotte (Malmot) adında ateşten bir şeytanın kontrolü altındadır. Malmotte'un hizmetkarı olan Molâche, Clémentine'in bineceği uçağı sabote eder ve uçak yere çakılır. Çarpışmadan sonra Clémentine kendini Malmotte'nin mağarasında bulur ama mavi bir balon içinde uçan Héméra (Emera) adındaki "peri" tarafından kurtarılır. Héméra, Clémentine'e onu zaman içinde yolculuklara çıkarmaya söz verir. Clémentine gözlerini bir hastanede açtığında acı gerçeği farkeder. Artık yürüyemeyecektir, çünkü çarpışmanın ardından ayakları felç olmuştur. Gündüzleri tekerlekli sandalyeye mahkum yaşayacaktır ama geceleri Héméra ile zaman yolculukları yapıp maceralara atılacak ve Malmotte'un iblisleriyle savaşacaktır.


Hiç yorum yok: