things getting worse before getting better...

18 Nisan 2008 Cuma

Nöbetten canlı bağlantı...




Tam 12 gün sonra aktif intörnlük hayatım sona erecek ve ben 2 ay nadasa yatmadan önce son enerjimi burada tüketiyorum.Bu satırlar Kardiyoloji nöbetim sırasında yazmaktayım.Hayatın bir anlık olduğu en çok hissettiğiniz bölümlerden biri burası.Biraz önce yanınızda soluk alan,konuşan kişi 1 dk sonra sonsuz yollucuğuna çıkmış olabilir.Şu an çok şükür hastalar ve servis stabil durumda yani asayiş berkamal :D.Ama ben yorgunluktan ölüyorum,baldırlarımdan başlayan ağrı kasıklarıma ulaşıyor ayakta durmaktan.Ve kol kaslarım şekillenmeye başladı,kum torbası taşıyıp sheet basmaktan.Halimden şikayetçi değilim.Görevimiz insan sağlığı.Bu hafta gün aşırı nöbetim var.Yani pazar ve salı da buradayım.

Koca bir haftanın bana getirdikleri:





  • pazartesi: Sonunda diyete başladım,gerçekten bugün 5 günüm şimdiden 1 kilo verdim,durmak yok...Mezuniyete kadar devam.


  • salı:babişim süpriz yaptı,şu an yanımda..mutlu mesutum...geldiğinden beri beni toparlıyor ,eve gidince yemeğin hazır olması gibi muhteşem duyguyu çok özlemişim.Keşke nöbetlerimde bu kadar arka arka arkaya olmasaydı biraz daha görüşebilseydik.


  • salı:İtalya biletimi aldım.Kalkış:29 haziran 2008,pazar Antakya-İstanbul-milan


  • çarşamba:Hızlı ve yoğun bir Kardiyoloji stajı ile geri sayım başladı.perşembe,cuma aynı yoğunlukla devam ediyor... 22 nisana'a kadar nöbetlere devam..Ayın 25'inde ADANA'dayım.Tıp yıllarımında çeşitli görevler aldığım TurkMSIC 2. Genel Kurulu'na katılmaya gidiyorum.Bol acılı ve Kebaplı yazılarla karşınızda olacağım.

Yazıyı 9 saatlik aradan sonra henüz tamamlayabildim.Şu an saat 8:15 ve ben sanırım sadece 2 saat uyuyabildim,parça parça...sabah 7.00'den beri yoğunluk artı serviste.Eve gidip uyumak istiyorum,bacaklarım beni 1 saat daha taşır mı acaba?pazar yine nöbetteyim :D ama hala gülümseyebildiğime şaşırıyorum.



P.s: Kalbinize dikkat edin !! sağlıklı ve güzel bir haftasonu dilerim herkese!!



Küçük Doktordan dipnot:


Nedir kalp krizi?

Kalp krizi ya da enfarktüs; kalbin koroner arterlerinde(kalbi besleyen damarlarda) gerçekleşen bir bozukluk sonrası meydana gelen yetersizlik sonucu şiddetli göğüs ağrısıyla ortaya çıkan ve ölümle sonuçlanması olası fizyolojik durum. Dünyada en başta gelen ölüm sebeplerindendir.


Kalp krizi geçiyor olabilirsiniz?

  • Göğüs kafesinin orta bölgesinde birkaç dakikadan uzun süren baskı, sıkışma, ağırlık, huzursuzluk

  • Omuzlara, boyuna veya kollara yayılan göğüs ağrısı

  • Baş dönmesi, baygınlık, bayılma, bulantı, soğuk terleme

Bu ve benzeri şikayetleriniz olursa en yakın acil servise başvurunuz!!

Ben kaçıyorum yeni hasta geldi.Hepinizi öpüyorum.





Hiç yorum yok: