things getting worse before getting better...

10 Temmuz 2008 Perşembe

Vıcenza Notları ve Ben


Aslinda Vicenzaya gideli tam bir hafta oldu bugun.Gecen hafta benim girisimlerimle Profesor.Calabrese'den izin alip gidebildik.Ben ancak yazabilme firsati buluyorum,odevlerin yogunlugundan ve bu durum giderek canimi sikmaya basladi.Ya millet geziyor ,biz bekliyoruz ki Profesorun keyfi gelsin bizi cagirsin.Cok ofkeliyim bu sabah ,ozellikle Amerikali calisma arkadasima sinir oluyorum ve bunu engelleyemiyorum canlarim.Resmen cocugun yuzune gulumseyerek Turkce salak diyorum yaa...Ama inanin oyle her seyi ben biliyorum havalarinda.Benden fazla sadece ingilizceyi iyi biliyor hepsi bu...Neyse canlarim dagitmadan Vicenzaya donelim.

Padova Vicenza arasi yarim saat ,ben bi gece onceden kara verdim ,gidecegim bu Vicenze'ya geceden en uygun ve ucuz tren saatlerinin bize uygun olanlarini bulup not aldim.Sabah da ilk is izin almak oldu.


Toparlanip tren garina varmamiz derken 14..40'da trenine yetistik.Bilet 2.90 £ efendim merak edenler icin.Bu sehir'in vari yogu yukarida heykel resmini gordugunuz sahsiyet mimar ANDREA PALLADIO bir nevi Andrea Gaudi kendisi efendim.Bir suru bina ,ev ,muze,kilise,tiyatroyu kendisi tasarlamis.


Vicenza turumuza bu mimar amcamizin tamamen tasarlamis oldugu sokaktan basladik amacimiz amfi tiyatroya ulasmak.



Sora sora Bagdat bulunurmus efendim.Ben Turkiye'de bu kadar girisken ruhum oldugunun farkinda degildim canlarim burada kesfettim :))Girdigimiz bir ilk galeri muzemsi yapi kombine bilet almamizin bize daha ucuza gelecegini soyledi ve eger ISIC kartiniz yanimizdaysa 5£'ya bu karti temin edebiliyor ve yaklasik 8-10 muze ve tarihi yapiyi bu sekilde gezebiliyorsunuz.City kart sayesinde tum sehir ici ulasim araclarindan ucretsiz yararlanabiliyorsunuz...



Sagda gormekte oldugunuz resim, Palladio'nin yapmis oldugu ve Verona'daki tiyatroya atifta bulunarak tasarlanmis efendim.Tiyatronun yapimina bagista bulunan herkesin heykeli tiyatronun duvarlarini suslemekte.Palladio, tiyatro sahnesine 3 boyutlu sokak havasi verecek bir perspektifte sahne tasralamis.Oturdugunuz yerden sokak sanki devam ediyormus havasi var.Ve tiyatro kapali bir amfi tiyatro olmasina ragmen tavani sanki size acik bir ortamdaymissiniz hissi versin diye yine Pallodina tarafindan gokyuzu seklinde boyanmasina karar verilmis.Malum Veronadaki amfi titaro acik :))




Simdi Piazza Erbe'desiniz..Malesef su anda tum Italya'da tarihi yapilar restarasyon goruyor,bu nedenle cogu yapiyi ve parcayi goremiyorsunuz. Turumuza Italyanin her sehride bulunan Plaza Erbe ve Plaza Duomo ile devam ediyoruz.Plaza Duomo'ya vardiginizda bilin ki orada ziyaret edilemeyi bekleyen bir katedral var.Canlarim ben girip hepiniz icin dua ediyorum hepsinde merkalanmayin.
Anacigim Italyanlar tum parayi bu katedrallere yatirmislar.Ispnayollarinkinden daha dini bir havaya sahip katedralleri..Turumuza kapanmadan ve kartimizda bulunan tum muzelere yetismeye calisrak geciriyoruz.
Benim sahsi tavsiyem tiyatro ve hemen yanindaki muze disinda gorulesi yer yok...Gerisi birakin kendinizi Italyan sokaklarina yuruyun derimm...





Son duragimiz,hemen ilk duragimiz olan amfi tiyatronun yanindaki kafe oluyor...Burada bir mola verip bizi serinletecek bir seyler icmeye karar veriyoruz.Tercihimizi Italyanlarin favori ickisi olan SPRITZ'den yana kullaniyoruz.Ne de olsa lezzet turu devam ediyor.
Spritz efendim: kopuklu beyaz sarap,kopuklu soda ve Turkiye'de bulup bulmadigini bilmedigim Aperol denilen kirmizi renkli bir alkol katilarak yapiliyor.Icine buz ve bir dilim limonunuzu eklendimiz mi buz gibi Spritz'iniz hazir efendim.Afiyet olsun :)))


Turumuzu tamamlayip tekrar Padova yollarina dusuyoruz.Hostelimize varip dinlenmemiz gerek cunku cumartesi sabahi erkenden Verona yollarina dusecegiz...


P.s:Ozleyin beni anacigim...

DIKKAT : VERONA FOTOGRAFLARINI GORECEKSINIZ AMA YAZISINI SANIRIM ANCAK AKSAM YAZABILECEGIM OPUYORUM HEPINIZI...

Hiç yorum yok: