things getting worse before getting better...

10 Temmuz 2008 Perşembe

Verona

Biliyorum,farkindayim soz verdigim tarihten gec yaziyorum yazimi inanin cok gezmekten kaynaklaniyor :)).Bu yazimi da bos gecen bir staj sabahimda yaziyorum.Bos dedigime bakmayin ben akciger hastaliklari doktor odasindan yaziyorum ve yine birilerini bekliyorum.Allah'tan internetleri var :))
Gecen hafta cuma Vicenza'dan dondukten sonra,daha yorgunlugumuzu atamadan cumartesi sabahi erkenden dustuk Verona yollarina...Ve Verona'da Shakespeare ile karsilasmak.Nedendir bilmiyorum ama Ingiliz yazar hep Italya'da gecen oykuler yazmistir ki Verone'da bu eserlerden en unlulerinden birine eslik eder : Romeo & Juliet ...
Kuzey Italyanin zengin muhitini olusturuyor Verona,her seyin pahali oldugu Italya'da Verona daha bir pahali gelebilir size...Insanlar son moda marka kiyafetler icinde son model arabalarda gorunce sasirmayin...
Sabahin erken saatinde vardik Veronaya gruplara ilk hederimiz Arena...Haritaya gerek yok tren garindan ciktiktan sonra dumduz yuruyurun oklar size yolu gosterecek...
Tum yaz boyu Arena'da opera ve diger sahne sanatlarina ev sahipligi yapmakta...Tarihi bir kapiyla Verona'nin en populer bolgesine giris yapiyorsunuz ,biraz ilerlayince Arena karsiniza cikiyor

Arenanin kapisinda Verona'da gorup gorebileceginiz yerleri iceren( toplam 12 yer) ve toplu tasima araclarindan bir gun icin ucretsiz yararlanmanizi saglayan PADOVA CITY Karti 8£( bu fiyat ogrenciler icin gecerli) alip turmuzu basliyoruz.Iceri girince oyle memen bise olmadigi ben hemen fark ettim,digerleri agzi acik kaldi.Bizim ulkemizde bu Arena'dan cok daha guzelleri var.Efendim,arena eski ama sanildigi kadar eski degil yeniden insa edilmis ,gercekten tarihi olan kismi su kosede dort pencereli gozuken duvar parcasi gerisi yalan dolan :)) ;ama Romeo&Julieti yerinde izlemek keyifli olsa gerek...

Biz yolumuza Arena'dan cikinca saginizda goreceginiz Via Mazzini ile devam ediyoruz.Bu cadde Gucci,Max Mara,Prada ve diger bilimum markayi bulabileceginiz alisveris caddesi ve fiyatlar inanilmaz yuksek.Tam da o gun tum ITALYA 'da genel indirim sezonu basladigi icin cadde inanilmaz kalabalik ve cogunlugun eli posetle dolu sabahin henuz 11'i olmasina ragmen...Bu caddenin sonun Piazza ERBE'ye ulasiyorsunuz ki burasi bir acikk pazar ve ben venedik'e giderim oradan Murona'nin camalri alirim,mask alirim diyorsaniz,inanin burasi daha ucuz :)) Biz turumuza burada TORRE Di Lamberti'ye tirmanarak devam ediyoruz ve ben zirveye ciktigimda diyet yapmaya bilmem kacinca kez karar veriyorum.Asagida asansor olanaginiz var,bosuna kahrmanlik taslamaniza gerke yok inanin,hem sicak hemde sanki merdivenler hic bitmeyecek geliyor insana ,en azindan bana oyle geldi.Panaromik fotolarimizi cekip kendimize gelecek kadar coktuk de sonra ,kartimiza tik attirmaya devam etmek icin yola koyuluyoruz.Bu meydan bircok Palazo siralanmistir,mimar arkadaslarin meydanin iki yanindaki palazonun farkli doneme ait revaklerini daha bir dikkatli incelemelerini oneririm :))Bu meydanin ortasinda 14. yuzyilda bir de cesme goreceksiniz,bir fotoda onla cektiriverin derim,hatri kalmasin...Sonra Casa Di Gulietti bulmak uzere yon gosteren oku takip ederken yanlis yola saptigimizi fark ediyoruz ve bir kilseye ulasiyoruz inanin kartta o kadar kilise vardi ki ve o gun o kadar cok kilise gordum ki anlatamam size,adini hatirlayamadigim icin kusuruma bakmayin...Kilise ziyaretinden sonra Piazza ERBE'yegeri donup ogle yemegi yemege koyuluyoruz ve cok farkli bir tercihte bulunmuyorum yemek icin:PIZZA...Yakiti fulledikten sonra bu sefer dogru yolda oldugumuzdan emin sekilde Casa di Giuletta'ya variyoruz...(Veronaya gitmeyi dusunenlere piazza erbe ile arasi 2 dk:) )

Juleitin evi oldugu soylenen yer inanilmaz kalaballik ama biz turistik olan her seyi yapiyoruz.Balkona cikip fotomuzu cekiliyor,Julietin heykeline sariliyoruz..Bosuna mi geldik buraya...Hatta giristeki duvarlara yazilmis,yapistirilmis notlara biz de bir yenisini ekliyoruz :))

Bu foto asagiidaki kalabaligi Romeo'nun Juliet'e seranat yaptigi soylenen balkondan cektiyorum.Gercekten kalabalik bir ortam ama burasi Italya ve ilk ogrendiginiz sey BEKLEMEK :))
Fazla oyalanmadan tekrar yola koyuluyoruz;cunku burada gorulecek cok sey var.Bir sonraki duragimiz Teatro Romano...Burasi bulundugumuz alana uzak ama Verona sokaklarinda yurumek o saatlerde inan hala guzel....Teatro Romana bir diger amfi tiyatro ve halen kullanilmakta ve kisitli zamaniniz varsa gitmenize gerek yok derim.Ben cok ilginc bulmadim...Ama yolda cikan koprude vakit gecirmek ve birkac foto cekebilirsiniz...Bu Antik tiyatroda bir de arkeloji muzesi var ama su ana kadar gordukelrimin hicbiri Antakya'daki arkeoloji muzesi ile karsilastirilamaz ...Buradan sonraki hedefimiz SAN ZENO MAGGIORE ama biz bu Romenesk Kilisesine bir turlu ulasmadik,onun disinda sanirim 4 tane daha kilise gezdim kartima toplamda 9 tik artirip gunu tamamladik....

Neden mi San zeno Maggiore'ye ulasamadik?

1.pek seimli ve sevgili tipik Amerikali grup arkadasim ben yolu biliyorum diye bizi 3 kilise gezdirdi cunkuu

2.Cunku kendisi sonu Maggiore diye biten 2 kilise olduguna dikkat etmemis..

3.Bizim o kadar saat yuruyup ki son 3-4 kilse biri dagda biri bayirda tanimina uyacak nitelikte uzakliklara sahip oldugundan ve bizim artik ayaklarimizin tamani yandigindan

4.trenime 60 dk kaldigindan...

5.bulundugumuz yerden otobusle gitmemiz icin 3 durak degisitmemiz gerkeceginden ve surenin yeterli olmamasindan...

Sonucta otobus hakkimizi kullanip Piazza Bra'ya gerisin geri donup,Arena manzarili merdivenlerde sinrimiz yatissin aykalrimiz azicik dinlesin diye cokuyoruz.Herkes kendi yoluna kuralini uygulayip saat 7.30 bulusmak uzere ayriliyoruz.Sonra kalan suremizi ben ve arkadasim Via Mazzimoyu turlayarak geciyoruz...

Tabi benim bogaz turum burada Granita minte(naneli ) ile devam ediyor.Sicakta cok iyi geliyor ,buz gibi nane...Elimizde granitamiz windows shooping yapip bulusmaya mekanina donuyoruz...

Sonrasi mi dediniz?tren ,hostel yolu,agriyan ayak ve tum gun yatilan bir pazar ...Zaten pazar gunu yagmurluydu yaa :))

p.s:Bu haftasonu Venedik'teydimm.Bu gece Venedik yorumlarimla yeniden karsinizda olacagim,ozlemisim ya yazmayi ...OZLEYIN BENI ANACIM :))